Sunday 20 March 2011

NASIHAT AYAH BONDA :)





Terdetik dihati aku nk tulis benda nie sebab kebanyakan rakyat diMalaysia tak pun mane mane jela yang lebih suka menghantar ibu bapa mereka ke Rumah orang orang tua berbanding mereka menjaga ibu bapa mereka , kalau tak tahu agama pun fikir la secara logik di dunia ini dan tahu la hukum karma yang akan diterima oleh kita , Aku post benda nie supaya kita beringat bersama , kalau aku lupe aku bole rujuk balik . Mmg susah nk digambarkan kasih dan cinta nya seorang ibu atau ayah kepada seorang anak , Aku boleh tgk macam mane kasih seorang ayah sebagai contohnya iaitu ayah aku sendiri . Walaupun aku bermasalah sosial dulu tapi dia selalu yakin dekat aku bahawa aku akan berubah dan dgar cakap dia . Hasilnya aku dah mula sedikit demi sedikit dgar ape yang dia cakap , dia selalu bgtau aku belajar itu penting dan solat itu akan membina salsiah diri yang baik , selalu berzikir kepada-Nya , Aku selalu dengar ape yang ayah aku cakap tu . tapi sebagai seorang remaja dgn masalah sosial yang melanda zaman skg nie penuh dgn dugaan kadang kadang aku selalu buat silap . Dulu aku lepak smpai 5 pagi then tidur . pukul 3 ptg baru aku bangun . Masa aku sia sia je , aku tak kerja , walaupun lepak tu bagus tapi aku rase macam lame lame bosan . Tapi ALHAMDULILAH , ats bantuan ayah aku sendiri aku berjaya gak lanjutkan pelajaran aku . AKU TAK SAMPAI HATI LAGI NK BUAT AYAH AKU KECEWA DGN AKU . AKU NK TEBUS BALIK SILAP AKU DKT AYAH AKU . Aku tahu bukan nya mudah tapi buat masa skg nie aku hanya berdoa kepada-Nya untuk memberi kesejahteraan kepada kedua ibu bapaku dan aku harap bila aku ada anak nnt mereka tak buat macam mane aku buat kat kedua ibu bapa ku , Hanya Allah saja dapat membalas jasa dan pengorbanan kedua ibu bapa ku . Amin :')