Friday 11 March 2011

Kembali lah ke Jalan yang benar


sebenarnya aku tak percaya pun Jepun kena Tsunami , tapi bile aku tgk balik . Masya Allah , Takut nya diri ni . Nasib baik tak jadi kat Malaysia . Tapi aku tak persoalan pun kenapa Tsunami tu bole jadi sebab itu mmg kehendak dari Illahi , Aku igt lagi pesan ayah aku . Beliau pernah kata jika banyak kemudaratan , kemaksiatan dan banyak kemungkaran . Maka nnt turun la bala dari Yang Berkuasa . Kalau korang tak bole caya ape yang aku cakap nie . Korang bole fikir ape yang Allah buat dekat Kaum Bani Israel , Mereka tidak pernah mensyukuri segala nikmat Allah dan tak menurut segala perintah yang diutuskan oleh Allah ketika itu ialah Nabi Musa a.s . Dalam surah Al-Baqarah juga Allah ada menyebut tentang kaum yang hina ni , bukan tu saja , Kaum Ad dan kaum yang terdahulu . Semuanya Allah binasakan disebabkan tidak bersyukur di atas segala pemberian-Nya . Mmg kita sebagai manusia banyak melakukan kesilapan dan kesalahan dan setiap kesilapan dan kesalahan yang yang kita lakukan merupakan satu titik kebaikan jika kita menyesali dan cuba untuk mengubahnya menjadi yang terbaik . Tiada manusia yang jahat akan jahat selama lamanya . Itu la nama nya kehidupan .

Berbalik kepada penderitaan yang di alami oleh rakyat jepun , pada pendapat aku mmg patut berlaku kerana kita pun tahu , dgn maksiat yang berleluasa yang berlaku di Jepun .