Monday 14 March 2011

Politics ! grr






Assalamualaikum wbt
sbnrnya aku mmg minat sangat dgn politik dan aku tau la serba sedikit ttg politik semasa yang sedang melanda di negara kita , dulu aku pilih parti pembankang yang terdiri daripada PAS , DAP dan Keadilan kerana sebab peribadi tapi lepas aku fikir balik, kita sepatutnya pilih kerajaan kerana dapat memberi kebaikan kepada kita sebagai rakyat , aku bersyukur kepada ALLAH kerana memberi kesejahteraan dan suasana aman damai di Malaysia tidak seperti di Libya , Mesir , Tunisia , Yaman dan sebagainya dimana rakyat menuntut hak masing masing .

Kita sepatutnya bersatu padu , mengeratkan perpaduan sesama kaum . Sebagai contoh pada zaman Rasullulah S.a.w dimana negara yang diperintah oleh baginda berbilang suku suku kaum , agama yang terdiri dari pelbagai perwatakan  dan latar belakang yang berbeza tapi dgn kesabaran baginda dapat mendidik dan memupuk perpaduan dikalangan rakyat baginda dan sepatutnya sebagai rakyat Malaysia boleh belajar dari kebijaksanaan baginda untuk membuat demikian kerana situasinya sama. Di Malaysia terdapat kaum melayu , cina , india dan lain lain lagi dan seharusnya kita menjaga sensitiviti kaum kaum lain dan bg pendapat aku , aku kurang setuju dgn pengisian 1 Malaysia . Objektif dia aku 100% setuju tp dgn menghalalkan setiap perayaan hendaklah di sambut sekali , aku tak setuju sekali kerana dalam islam , ALLAH berfirman bahawasanya  sekiranya kita merupai sesuatu kaum , maka kita serupalah seperti kaum tersebut , sebagai contoh menyambut perayaan Hari Natal , Deepavali dan lain lagi .

Sama sama la kita merenung renungkan dan mengambil pengajaran okay :D

wasalam